r.

Zmiany w przepisach dotyczących homologacji samochodu

Nadeszły kolejne zmiany w przepisach dotyczących pojazdów samochodowych, mających na celu eliminację pojazdów których niezgodności homologacyjne zagrażają zdrowiu i środowisku naturalnemu – w skrócie, znów chodzi o emisję spalin.
Wprowadzone przepisy uderzają głównie w producentów i importerów pojazdów, ale również mogą dotknąć zwykłych użytkowników – oprócz rynku samochodów nowych, nadzorowane mają być również pojazdu już znajdujące się w eksploatacji.
Co to będzie oznaczać w praktyce? Ciężko na chwilę obecną mówić, na pewno jest szansa na bardziej skrupulatne coroczne badanie techniczne (nowe przepisy wspominają o wzajemnej kontroli pomiędzy instytucjami – jeśli mają tu na myśli również Stacje Kontroli Pojazdów, to może się okazać że zdobycie upragnionej pieczątki w dowodzie rejestracyjnym będzie wymagało naprawdę sprawnego pojazdu, z naciskiem na układy oczyszczania spalin). Użytkownicy sprawnych samochodów nie muszą się niczym przejmować, natomiast właściciele pojazdów z wyciętymi filtrami cząstek stałych (DPF/FAP/GPF) oraz wyłączonymi układami recyrkulacji spalin (EGR) mogą mieć powody do obaw – oczywiście jak nowe przepisy przełożą się na nasze realia zobaczymy w niedługim czasie.
Przy okazji zachęcamy do skorzystania z naszej oferty regeneracji filtrów cząstek stałych (DPF / FAP / GPF) zamiast wycinania, a jeśli układ oczyszczania spalin w Państwa samochodzie został wcześniej usunięty – zachęcamy do kontaktu celem udzielenia informacji nt. możliwości jego przywrócenia.

Tagi: budowa filtra, cząsteczki, czyszczenie, DPF, DPF Master Flash, emisja spalin, fap, FAQ, filtr cząstek stałych, kary, kontrola, Maszyna, mechanik, moc silnika, moment obrotowy, myjka, nagar, normy emisji spalin, osprzęt, pomiar, pranie dpf, prawo, problem, Regeneracja, sasza, silnik, spaliny, tuning, turbo, turbosprężarka, ULTRASONIC Master Flash, uszkodzenie, wycinanie, zanieczyszczenia, zapchanie, zapchany filtr, zmiany, zwiększenie mocy